Стратегія розвитку
Стратегія розвитку закладу дошкільної освіти визначає основні напрями, пріоритети, завдання та їх реалізацію засобами кадрової, соціальної політики, управлінням і фінансуванням, структурними і змістовними змінами в розвитку навчальної системи ЗДО.
Планування розвитку навчальної системи закладу дошкільної освіти до 2027 року зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності закладу освіти, вирішення стратегічних завдань, що стоять перед колективом закладу в нових економічних і соціокультурних умовах.
Дошкільна освіта – це стратегічний ресурс для всебічного розвитку дитини та забезпечення її національних інтересів, а також зміцнення авторитету та іміджу закладу, де створені умови для самореалізації кожної особистості.
Враховуючи основні положення Національної доктрини розвитку освіти, увага педагогів все більш фокусується на створенні моделі закладу дошкільної освіти, як відкритої цілеспрямованої соціальної системи, яка використовує в своїй діяльності загальні закономірності сучасного менеджменту.
Визнання необхідності свідомого управління змінами, їх передбачення, регулювання, пристосування до зміни зовнішніх умов, прискорює процес оновлення діяльності в ЗДО. Тому питання суттєвих змін до деяких підходів до планування діяльності закладу освіти потребує значного корегування. Потребує оновлення навчальної бази закладу, поширення використання інтерактивних форм впливу на педагогічний процес; організація навчання дітей за методиками та технологіями, які активізують розумову діяльність і творчо організовують освітній простір.
На сучасному етапі плідна співпраця усіх учасників навчально-виховного процесу набуває найактуальнішого змісту, насамперед по створенню та оптимізації гармонійного розвивального середовища для дорослих і дітей.
Стратегія забезпечення якості освітньої діяльності закладу дошкільної освіти визначає стратегічні пріоритети розвитку установи, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби. Вона скеровує учасників освітнього процесу до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти.
Програма спрямована у площину цінностей особистісного розвитку, варіативності і відкритості закладу дошкільної освіти, зумовлює модернізацію факторів, від яких залежить якість освітнього процесу, зміст, методи, форми навчання і виховання, система контролю і оцінювання, управлінські рішення, взаємовідповідальність учасників освітнього процесу.
1. Паспорт Програми розвитку
Діяльність закладу дошкільної освіти спрямована на забезпечення якісної і доступної освіти, гармонійного та різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, створення в умовах закладу розвивального життєвого простору для формування життєвих компетенцій вихованців відповідно до Базового компонента дошкільної освіти.
Пріоритетними напрямами діяльності закладу дошкільної освіти є:
1. Гуманітарний напрямок – формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, патріотично налаштованої особистості.
2. Створення безпечних умов для всебічного розвитку дошкільника.
3. Основи правової культури дошкільника.
Головним пріоритетом у практиці роботи ЗДО на сучасному етапі є співпраця з родинами вихованців та забезпечення безпеки життєдіяльності в умовах воєнного стану. Педагогічний колектив сприяє підвищенню педагогічної та психологічної компетентності батьків, залучає їх до активної участі у роботі закладу та групи, покращенню розвивального та ігрового середовища.
Паспорт Програми розвитку
Назва |
Програма розвитку дошкільного навчального закладу |
Підстава для розробки програми |
Необхідність удосконалення змісту діяльності навчального закладу
|
Нормативно-правова база |
● Конституція України; ● Закони України: - «Про освіту», - «Про дошкільну освіту». - «Про охорону дитинства»; - Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану - Про правовий режим воєнного стану (стаття 15 п. 44) Листи МОН: ● Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні ● Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні ● Про зарахування до закладів дошкільної освіти дітей із числа внутрішньо переміщених осіб |
Розробники Програми |
Заклад дошкільної освіти |
Авторський колектив |
Директор ЗДО Вихователі |
Учасники програми
|
Трудовий колектив закладу дошкільної освіти, навчальні заклади громади, медичні установи, засоби масової інформації, громадські організації та сім’ї вихованців закладу. |
Мета |
Створити сучасний освітній простір у закладі, що забезпечить потреби дітей у якісній освіті та потреби педагогів у розвитку власної професійної компетентності |
Завдання |
- створити умови для формування здоров’язбережувального середовища в навчальному закладі; - здійснення особистісно-орієнтованого підходу у становленні цілісної особистості дошкільника; - забезпечити якісне управління навчально-виховним процесом та системне підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі; - удосконалити зміст науково-методичної роботи; - розвиток профільного спрямування закладу; - створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик; - оптимізувати роботу з батьками та громадськістю. |
Терміни реалізації |
2022 – 2027 роки |
Структура Програми |
Вступ 1. Паспорт Програми. 2. Аналіз діяльності. 3.Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок розвитку дошкільного навчального закладу. |
Ресурсне забезпечення |
Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових та матеріальних ресурсів з метою удосконалення матеріально-технічної та методичної бази закладу; підвищення ефективності надання освітніх послуг, формування іміджу закладу. |
Загальні характеристики закладу дошкільної світи |
Заклад працює згідно безпеки життєдіяльності в умовах воєнного стану. |
Основні етапи реалізації Програми
|
І етап організаційно-мобілізаційний - вересень-грудень 2022 р. Діагностика наявних та виявлення альтернативних ресурсів (людських, матеріально-технічних, фінансових), пошук умов для реалізації та виконання Програми. II етап реалізації програми - 2023-2027 рр. Практична реалізація інноваційних проектів програми; організація моніторингового спостереження за результатами; координація дій. III етап аналітико-прогнозуючий – січень-серпень 2027 р. Аналіз результатів впровадження Програми розвитку закладу; визначення перспектив подальшої життєдіяльності закладу. |
Очікувані результати |
Основними результатами програми розвитку закладу дошкільної освіти будуть системні позитивні зміни в його діяльності, зокрема: - створені соціально сприятливі умови для здобуття дошкільної освіти; - сформоване свідоме ставлення дітей до власного здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності; - підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі; - сформований морально-духовний розвиток дитини, ціннісне ставлення до природи, культури, людей, власного «Я»; здатність приймати самостійні рішення, здійснювати свідомі вибори, відповідально самовизначатися, проявляти свій потенціал; - в дітей сформовані вміння та навички, необхідні для продовження освіти в школі; - раціонально використовуватимуться освітні інновації, ідеї передового досвіду та розроблятимуться власні педагогічні технології, що сприятимуть підвищенню якості освітнього процесу; - створені сприятливі умови для підвищення науково-теоретичної, методичної, практичної та психологічної підготовки педагогічних кадрів; - буде покращена матеріально-технічна база дошкільного закладу; - буде висока результативність надання додаткових освітніх послуг; |
Контроль, корекція й оцінювання програми |
Системний моніторинг реалізації Програми та її фінансування; участь батьків і громадськості у незалежному оцінюванні якості освіти |
|
|
2. Аналіз діяльності ЗДО
Кадрове забезпечення закладу дошкільної освіти
Завдання щодо задоволення потреб у догляді, оздоровленні, вихованні та навчанні дітей здійснює педагогічний колектив та обслуговуючий персонал закладу.
Директор: Кисіль Альбіна Анатоліївна
Вихователі: Русіна Ірина Леонідівна
Бойко Людмила Василівна
Музичний керівник та інструктор з фізкультури: Сворінь Ірина Віталіївна
Керуючись Законом України «Про дошкільну освіту», адміністрація ЗДО приймає на роботу тільки педагогів, які мають відповідну повну вищу та неповну вищу педагогічну освіту. Заклад дошкільної освіти укомплектований педагогічними кадрами, про те є потреба доукомплектування медичним працівником, повністю укомплектовано обслуговуючим персоналом.
Адміністрація ЗДО диференційовано підходить до вихователя-початківця і до досвідченого педагога-майстра, створюючи усі умови для розкриття їх творчого потенціалу. В цілому робота колективу ЗДО відмічається стабільністю та позитивною результативністю.
Виходячи з підбору кадрів, можна зробити висновок, що в ЗДО є все, що складає підґрунтя зразкової діяльності закладу, бо творчу дитину може виховати лише творчий педагог.
Специфічна особливість колективу ЗДО полягає об’єднанні зусиль педагогічного та обслуговуючого персоналу в розвитку дитини.
3. Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок розвитку закладу дошкільної освіти
Мета.
Забезпечувати розвиток якості дошкільної освіти як найважливішого ресурсу, що забезпечує максимальне розкриття потенціалу кожної дитини та її майбутнього у всіх сферах життєдіяльності.
Шляхом залучення бюджетних та позабюджетних коштів створити умови для функціонування розвитку дошкільної освіти, яка забезпечує реалізацію прав громадян на здобуття дошкільної освіти, реалізацію особистісно – орієнтованої моделі, формування життєвої компетентності, базових якостей особистості, розумової, емоційної, соціальної зрілості дошкільника, створення умов для гармонійного розвитку кожної дитини відповідно до її природних задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб, удосконалення науково – методичної та функціональної підготовки працівників.
Основні завдання стратегії розвитку:
· забезпечувати максимально сприятливі умови навчання та виховання дітей, створювати безпечні умови для навчання, розвитку і виховання дошкільників;
· забезпечувати психолого-педагогічний та медичний супровід організації життєдіяльності дошкільнят в умовах закладу;
· здійснювати особистісно-орієнтований підхід у становлення особистості дошкільника реалізації його інтелектуальних, культурних і творчих можливостей шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій, методик, програм;
· підвищувати якість та ефективність освітнього процесу шляхом впровадження в практику роботи ІКТ та комп’ютерно-орієнтованих технологій;
· удосконалювати професійну компетентність педагогів як в умовах дошкільного закладу, та і в системі підвищення кваліфікації;
· модернізувати матеріально-технічну базу закладу дошкільної освіти;
· удосконалювати механізм моніторингу освітнього процесу;
· створювати оновлене програмне методичне забезпечення закладу, відповідно до вимог часу;
· формувати комплексну національно-орієнтовану систему виховання дітей дошкільного віку;
· забезпечити педагогічне співробітництво зі школою з питань адаптації вихованців закладу до умов навчання в школі;
· забезпечувати тісну співпрацю з родинами вихованців та громадськістю, урізноманітнювати форми спільної роботи;
· забезпечення якісного функціонування виховного процесу та збереження здоров’я дітей шляхом оновлення навчально-методичної та матеріально технічної бази закладу освіти.
Визначення компонентів внутрішньої системи забезпечення якості
освітньої діяльності та якості освіти закладу:
Для виконання завдань, визначених стратегією розвитку, визначено чотири основних напрямів розвитку, що відображені у розділах:
1. Формування іміджу сучасного закладу освіти:
- комфорт та безпечні умови;
- освітнє середовище закладу освіти вільне від будь-яких форм насильства та дискримінації;
- розвивальне та мотивуюче до навчання освітнє середовище.
2. Система оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти:
- моніторинг.
3. Система педагогічної діяльності:
- кадрове забезпечення закладу освіти;
- підвищення рівня компетенції.
4. Система управлінської діяльності:
- стратегія і планування в ЗДО.
Фінансово-економічне та ресурсне забезпечення програми:
- бюджетне фінансування:
- позабюджетне фінансування;
- цільові кошти.
Очікувані результати:
· раціональне використання інноваційних педагогічних технологій, методик, програм, розробка власних педагогічних технологій, що сприятимуть підвищенню якості знань дошкільників;
· підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі;
· систематичне включення ІКТ в освітній процес ЗДО;
· модернізація матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти;
· активна участь громадськості та батьків у формування освітнього простору ЗДО;
· формування у дошкільників вмінь та навичок, необхідних для продовження освіти в школі;
· ціннісне ставлення дошкільників до природи, культури, соціуму, високий рівень морально-духовного розвитку;
· сформованість свідомого ставлення дітей до власного здоров’я;
· підвищення рівня професійної підготовки педагогічних працівників, зміна якісного складу за освітою та за кваліфікаційними категоріями.
Шляхи реалізації стратегії розвитку
1. Формування іміджу сучасного закладу освіти
Освітнє середовище забезпечує комфортні та безпечні умови навчання та праці
- зробити дизайн освітнього середовища закладу освіти функціональним, який дозволяє максимально ефективно використовувати приміщення та територію закладу в освітньому процесі;
- створювати безпечні умови для перебування вихованців та працівників в закладі дошкільної освіти;
- проводити роботу щодо профілактики та запобіганню дитячого травматизму;
- навчати дітей правилам та нормам безпечної поведінки у довкіллі;
- дотримуватись вимог санітарно-гігієнічних правил і норм;
- створювати умови для здорового харчування;
- створювати умови для безпечного використання мережі Інтернет.
№з/п |
|
Зміст заходів |
Термін |
Виконавець |
|
|
|
виконання |
|
1. |
Забезпечити належні санітарно-гігієнічні умови в закладі освіти для догляду, виховання, навчання та розвитку дітей. |
2022-2027 |
Працівники ЗДО |
|
2. |
Забезпечити розробку і виконання закладом освіти комплекс заходів з охорони праці та правил безпеки. |
2022-2027 |
Директор |
|
3. |
Проводити навчання працівників з охорони праці та безпеки життєдіяльності відповідальних за технічний стан, безпечну та економічну експлуатацію теплового господарства. |
2022-2027 |
Директор |
|
4. |
Щорічно проводити перевірку захисного заземлення, опору ізоляції, засобів індивідуального захисту. |
2022-2027 |
Директор |
|
|
|
|||
5. |
Встановити в приміщеннях ЗДО протипожежну сигналізацію. |
2022-2027 |
Директор |
|
6. |
Щорічно проводити повірку, перезарядку засобів пожежогасіння. |
2022-2027 |
Директор |
|
7. |
Здійснювати санітарно-технічну розчистку зелених насаджень та зрізування аварійних дерев. |
2022-2027 |
Директор |
|
8. |
Проводити профілактичні бесіди з безпеки життєдіяльності. |
2022-2027 |
Педагогічні працівники |
|
9. |
Проводити атестацію робочих місць за умовами праці (1 раз на п’ять років). |
2022-2027 |
Директор |
|
10. |
Забезпечити проведення планових медичних профілактичних оглядів працівників закладу. |
2022-2027 |
Директор |
|
11. |
Проводити тематичні тижні знань безпеки життєдіяльності та безпеки дитини. |
2022-2027 |
Вихователі |
|
12. |
Працювати над створенням здоров’язбережувального середовища в закладі дошкільної освіти. |
2022-2027 |
Всі учасники освітнього процесу |
Освітнє середовище закладу освіти вільне від будь-яких форм насильства та дискримінації.
Мета: Створення психологічно-комфортного середовища для вихованців, їхніх батьків та педагогічних працівників та організовувати освітній процес на принципах партнерства, взаємодії та недискримінації.
№ |
Зміст заходів |
Термін виконання |
Виконавець
|
|
|||
1. |
Оприлюднювати правила поведінки учасників освітнього процесу, що забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод. |
2022-2027 |
Всі учасники освітнього процесу
|
2. |
Організовувати роботу психологічної служби, у тому числі для пихологічного супроводу учасників освітнього процесу, які вчинили буулінг, стали його свідками або постраждали від булінгу, іншого насильства |
2022-2027 |
Психолог ІРЦ |
3. |
Взаємодіяти з органами та службами щодо захисту прав дітей, правоохоронними органами, у тому числі залучає їх до заходів із запобігання боулінгу, іншого насильства |
2022-2027 |
Директор
|
Інклюзивне, розвивальне та мотивуюче до навчання освітнє середовище
Мета:
- забезпечення доступності здобуття дошкільної освіти;
- забезпечення підготовки дітей до подальшого успішного навчання в школі;
- збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей з раннього віку;
- формування свідомого ставлення до власного здоров’я;
- урізноманітнення форм спільної роботи з батьками.
№ |
Зміст заходів |
Термін виконання |
Виконавець |
|
|||
1 |
Забезпечувати реалізацію Закону України «Про дошкільну освіту» у частині забезпечення обов’язковості здобуття дошкільної освіти дітьми |
2022-2027 |
Всі учасники освітнього процесу |
2 |
Створити належні умови для обов’язкового здобуття |
2022-2027 |
Директор |
3 |
Забезпечувати системну організаційно-методичну та роз’яснювальну роботу серед працівників щодо забезпечення права на освіту дітям з особливими потребами. |
2022-2027 |
Директор, вихователь |
4 |
Впровадження інклюзивної освіти в заклад освіти. Розвивати зв’язок з родинами вихованців з особливими освітніми потребами, залучати їх до команди фахівців з розроблення індивідуальної програми розвитку та іншої необхідної підтримки під час навчання. |
2022-2027 |
Всі учасники освітнього процесу |
5. |
Підтримувати зв’язки з інклюзивно-ресурсним центром, залучаючи його фахівців до розроблення індивідуальних програм розвитку, консультацій педагогів закладу для надання якісного психолого-педагогічного супроводу. |
2022-2027 |
Директор, вихователь |
6. |
Забезпечити умови ефективної реалізації базового компоненту дошкільної освіти. |
2022-2027 |
Всі учасники освітнього процесу |
7. |
Впроваджувати в освітній процес інноваційні педагогічні та інформаційно-комунікаційні технології. |
2022-2027 |
Директор. Вихователі |
8. |
Впроваджувати в педагогічний процес здоров’язберігаючі технології, соціально-оздоровчі проекти. |
2022-2027 |
Директор. Вихователі |
9. |
Забезпечувати належний стан медичного обслуговування дітей. |
2022-2027 |
Директор. Вихователі |
10. |
Оновити систему оздоровчих заходів, які проводяться в умовах ЗДО. |
2022-2027 |
Директор |
11. |
Забезпечувати раціональне, збалансоване харчування дітей в дошкільному закладі з дотриманням натуральних норм харчування та врахування віку та типу груп. |
2022-2027 |
Директор |
12. |
Здійснювати контроль за якістю харчування та |
2022-2027 |
Директор, працівники харчоблоку |
13. |
Забезпечити харчування дітям пільгових категорій. |
2022-2027 |
Директор |
|
Мета: Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін виконання |
Виконавець |
|
|
||
1. |
Здійснювати аналіз результатів і динаміки навчальних досягнень вихованців |
2022-2027 |
Всі учасники освітнього процесу |
2. |
Оцінювати навчальні досягнення вихованців з метою виявлення творчих та обдарованих дітей |
2022-2027 |
Всі учасники освітнього процесу |
3. Система педагогічної діяльності.
Кадрове забезпечення закладу освіти.
Мета:
- оптимізація кадрового забезпечення закладу дошкільної освіти;
- оновлення змісту і форм професійної діяльності педагогічних працівників;
- підготовка та підтримка компетентного педагога
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін виконання |
Виконавець |
|
|||
1. |
Формувати штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми |
2022-2027 |
Директор |
2. |
Забезпечити 100% володіння педагогічними працівниками ЗДО інноваційних технологій та |
2022-2027 |
Директор |
3. |
Здійснювати атестацію педагогічних працівників |
2022-2027 |
Директор |
4. |
Використовувати педагогічними працівниками |
2022-2027 |
Директор |
5. |
Брати участь у конкурсах фахової майстерності серед педагогічних працівників навчальних закладів. |
2022-2027 |
Директор |
6. |
Забезпечувати обов’язкове проходження педагогічними працівниками закладу курсової |
2022-2027 |
Директор |
7. |
Мотивувати працівників до якісної роботи, через |
2022-2027 |
Директор |
|
та майстерності педагогічних працівників
Мета:
- створення сприятливих умов для підвищення професійного рівня, педагогічної майстерності, творчої ініціативи та самовдосконалення педагогічних працівників;
- надання методичної допомоги педагогічним працівникам щодо організації освітньої роботи з дошкільниками;
- навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в закладі дошкільної освіти;
- впровадження інноваційних методик, технологій, програм в практику роботи з метою забезпечення ефективності освітнього процесу.
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін виконання |
Виконавець |
|
|||
1 |
Впроваджувати систему методичних заходів, |
2022-2027 |
Вихователь. |
2 |
Створювати умови для систематичного поповнення та використання вихователем методичного фонду літератури, методичних матеріалів, інтернет-ресурсу. |
2022-2027 |
Директор |
3 |
Залучати педагогів до вивчення та впровадження |
2022-2027 |
Директор |
4 |
Забезпечувати якісний моніторинг стану освітньої діяльності вихователя. |
2022-2027 |
Директор
|
5 |
Постійно оновлювати відповідно до сучасних |
2022-2027 |
Педагогічні працівники |
4. Система управлінської діяльності.
Стратегія і планування роботи в ЗДО.
Мета: створити та підтримувати атмосферу довіри, інформаційної прозорості, конструктивної співпраці між учасниками освітнього процесу та громадою.
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін виконання |
Виконавець |
|
|||
1. |
Здійснювати річне планування та відстеження його результативності відповідно до стратегії розвитку та з урахуванням освітньої програми закладу. |
2022-2027 |
Директор |
2. |
Щорічно здійснювати самооцінювання якості освітньої діяльності. |
2022-2027 |
Директор |
3. |
Розподілити обов’язки та повноваження між |
2022-2027 |
Директор |
4. |
Утримувати у належному стані будівлі, приміщення, |
2022-2027 |
Директор |
5. |
Створити у закладі систему інформаційного забезпечення (у тому числі електронний документообіг) та автоматизоване середовище для |
2022-2027 |
Директор |
6. |
Сприяти та забезпечувати необхідні умови для |
2022-2027 |
Директор |
7. |
Створити умови для формування відкритого |
2022-2027 |
Директор |
8. |
Створити психологічно комфортне середовище |
2022-2027 |
Директор |
9. |
Оприлюднювати інформацію про свою діяльність на |
2022-2027 |
Директор |
Навігація
- Головна
- Про садочок
- Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Новини
- Фотоальбом
- Контакти
- Пошта
- Сторінка для батьків
- Поради медичної сестри
- Дистанційна робота в умовах війни
- План роботи
Новини
Контакти
Адреса: вул. Центральна, 69- А с.Губник Гайсинський р-н Вінницька обл., 23746
Тел.: (04334) 72-2-31
Email:dnzgubnyk@gmail.com